frisorbloggen.blogg.se

Vi är fyra tjejer som går frisörlinjen. Det här är våran blogg om styling, produkter och våran resa genom denna håriga värld.

Från grå och frissig till vårfin

Kategori: Linn

Min mamma var i skolan idag och ville slinga håret för att dels fräsha till håret, ta bort allt slitet och få bort den gråa i hennes hår. Jag slingade med 3 olika fäger i hennes hår för att få många olika nyanser jag andvände en varm en askig och en ljusbrun färg. Sen slingade jag engång till när allt var klart där jag tyckte att färgen inte riktigt hade täckt det gråa. Där tog jag och slingade mest i luggen men lite olika partier i håret för att få maximal täckning, då andvände jag mig av Matrix Dreamage serie. Sen klippte jag henne och pointade ur hennes längder för att få bort det frissiga.
 
Resultat:
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: